woensdag 13 april 2016

Little Mix

Little Mix is een meiden groep uit het VK. De groep is officieel begonnen in 2011. Hun genre van muziek is Pop. Soms zag Little Mix voorbij komen op Instagram. Dus een keer ging ik ze op Spotify opzoeken en luisterde ik naar hun nieuwe album Get Weird. Ook ging ik oudere liedjes luisteren en ik merkte dat het nieuwe album een best andere stijl heeft dan hun oude liedjes. Ik vind dat ze erg goed kunnen zingen en ik vind hun liedjes erg mooi. Naast de mooie liedjes vind ik de groep ook gewoon erg leuk want ze laten ook zien dat ze raar zijn. Ze zijn gewoon zichzelf en hebben ook nog eens mooie concerten.

Get Weird

Get Weird
 is uitgekomen op 6 november 2015. Het album heeft 12 liedjes. De Deluxe versie heeft nog 4 extra liedjes. In totaal duren de liedjes met de Deluxe versie erbij 55:39 minuten. Ik vind hun muziek heel leuk en luister de Deluxe versie nu heel vaak.
Ik vind dat Little Mix erg mooi samen kan zingen met meerdere stemmen zoals bij The BeginningIn het album zitten veel verschillende soorten liedjes, ze hebben acapella The End, akoestisch Clued up, met een andere zanger erbij Hair, en gewoon meerdere instrumenten OMG. Naast de verschillende soorten muziek soorten hebben ze ook een verschil in emotie. Ze hebben namelijk vrolijke I Won't, droevige Secret love song, boze Love me or Leave me en aangrijpende liedjes These four walls. Ik vind dat ze de muziek erg goed overbrengen, de tekst vind ik meestal ook erg leuk of mooi.

Eerdere albums

Voor Get Weird bracht Little Mix nog twee andere albums uit, in 2012 DNA en in 2013 Salute (Deluxe Edition). Van Salute hebben ze ook een normale en een Deluxe versie. De nummers die in de Nederlandse top 40 stonden zijn How Ya Doin´?Move en Little me in 2013 en Black Magic in 2015. Little me vind ik zelf een heel mooi en aangrijpend liedje, vooral de tekst. Het gaat erover dat je moet doen wat je wilt. In het refrein zingen ze erover dat ze terug in de tijd zouden willen zodat ze zichzelf advies zouden kunnen geven:
"I'd tell her to speak up, tell her to shout out, talk a bit louder, be a bit prouder, tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see." 


Little Mix’s bekendheid

Little Mix is naar mijn mening een leuke nieuwe meidengroep dat mooie muziek maakt. Volgens mij zijn ze nog niet zo super bekend, maar dat vind ik juist leuk. Ik denk dat de meeste mensen wel een liedje van hen kent, zoals Black Magic. Maar ik vind het leuk dat ik ze wel echt volg en dat ik alle liedjes zo’n beetje ken. Toch durf ik mezelf geen echte fan te noemen want ik ken de groep nog niet zo lang. Maar ik vind ze in zo een korte tijd al echt heel leuk en heb al van alles over ze opgezocht en YouTube filmpjes gekeken. De Get Weird tour is nu al bezig, dus ik hoop dat er een nieuw leuk album komt waarmee ze ook gaan touren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten